lunes, diciembre 14, 2009

Mitja marató Vilanova (13/12/2009)

Em llevo a les 6:30 per menjar alguna cosa, miro el termòmetre que marca la temperatura exterior, brrrrr quin fred, això és que encara és d'hora. A les 8 agafo el tren a Sants i comença a ploure (això són quatre gotes, segur que a Vilanova no plou).
Arribo a Vilanova i em trobo amb més fred del que feia a Barcelona i amb una pluja constant. Després de 20' de caminada fins a les pistes em trobo amb la resta de l'expedició ComeKM, tots pelats de fred i maleint la pluja, em comenten que falta l'Oliver per que se li ha posat la novia malalta (que es millori!).
Escalfem una mica, sense gastar forces i ens col·loquem a la sortida.
Feia gairebé 4 anys que no corria una mitja i tenia previst fer els 11 primers km a 4:45 aprox i a partir d'aquí intentar tirar cap en davant. Es doóna la sortida i passo el primer km a 4:50, és un bon ritme, però decideixo apretar una mica. El següent el passo entre 4:30-4:35, massa ràpid, però en els següents km sóc reincident. Penso que ho puc pagar en la segona meitat, però em trobo bé i no afluixo el ritme. Em creuo un parell de vegades amb el Tao, el Francesc i el Javi, ens animem mútuament (jo per signes, perque sempre vaig amb la respiració justa...).
Passo el 10000 a 45:13, a partir d'aquí veuré si m'he gastat massa forces durant els primers km, sobretot en els trams de pujada que hi ha.
La pluja va caient intermitentment durant tota l'estona.
Van caient els km i puc anar aguantant el ritme i fins i tot augmentant-lo. Veig que vaig avançant gent i això m'anima. Per fi veig les pistes i acabo d'apretar. Arribo amb 1:34:22!!!! En cap de les meves millors prediccions m'imaginava aquesta marca i amb el ritme que havia sortit tampoc pensava que pogués fer la segona meitat més ràpida que la primera.
Recullo la motxilla, i em creuo amb l'expedició ComeKM tots contents (sobretot el Tao al qui li ha tocat l'obsequi del sorteig de l'organització). Marxo bastant ràpid pel fred i per que uns amics que m'he trobat diuen que em porten en cotxe.

Aquestes són les marques
68 Tao 1:22:36
193 Francesc 1:28:10
197 Javi 1:28:17
403 Jordi 1:34:22

Ara toca a la resta explicar les seves sensacions.

Visca ComeKM!!!!!

4 comentarios:

javi "sr. DIESEL" dijo...

Hola a tod@s:otra más para la historia y menuda otra.Lo peor,el tiempo como cuenta Jordi,ya que la cursa me gusto,es de estas que tienen algunos toboganes,pero en resumen es de las que se hacen entretenidas,te cruzas varias veces con los demás y eso te tiene entretenido buscando a los compis.Bueno,os cuento un poco mi cursa,me gustó,que llegasemos con bastante tiempo de margen,para lo tipico de siempre y no ir con prisas.Me puse al lado de Francesc en la salida,no tenia intencion de ir a su ritmo ni era ninguna estrategia,ya que dieron la salida y lo perdí de vista,creia que estaba detras mio,pero por el km 3 lo vi a unos 20 metros por delante,ibamos a un ritmo de 4.10-4.15, apartir del km 5 se anima la cosa y venian bajaditas en las cuales me pongo a 3.40 y no le cogia(o sea que llevabamos el mismo ritmo)en llano era a entre 4 y 4.05(a veces menos...),sabia que era muy rapido para una media pero escuche a unos que se decian "tu corre por sensaciones"y las mias eran muy buenas,me encontré muy bien y segui tirando,hasta que por el km8 le alcancé y fuimos muy bien,ahora tira uno,ahora pasa el otro...yo,por mi parte muy agusto,hasta que por el km 18 entramos en Vilanova y se fue unos 10 metros los cuales me fueron imposibles de recuperar(eres una maquina Francesc).Entre tanto, veiamos al Tao y comentabamos la diferencia que nos sacaba,sabiamos que haria un buen tiempo y LO HIZO,por mi parte tiene el titulo de ATLETA REVELACION,¿no tiene limite?ENHORABUENA.De Jordi que decir,que pienso que tiene mucha cuerda,lo que le pasa un poco como a mi,pensamos¿iré demasiado rapido y pincharé?como dice Tao,Jordi,si no probamos y nos arriesgamos,no sabemos si podemos y yo pienso que tu puedes,solo decirte que la primera mitja que hice hace dos años la de Barcelona(que es mucho más plana que esta)hice 1h40m y tú mira que tiempo has hecho en esta,puedes estar muy contento y ya veras con el tiempo los resultados.En resumen,contento por las senasaciones de poder aguantar este ritmo y a esperar la proxima a ver que pasa.Un saludo a tod@s.

Anónimo dijo...

Aquest passat diumenge ven anar a la mitja de Vilanova el Javi, Jordi, Tao, Oli i jo pero lamentablemente per questions técniques l’Oli es va tenir de quedar a casa. El día era plujós i fred, pero com bons atletes ven surtir amb samarreta de tirants, trobem al Jordi i escalfem una estona, semblava el fred mes soportable, anem a la sortida i donant el tret. La meva intenció era anar tranquil i fer 1:30 ja que fins el dimecresem prenia antibiótic i aixins ho vaig fer, pero al poc m’atrapa el Javi i ve manar junts i deïa portem un bon ritme anem per sota de 4’ i jo pensava tela marinera. Es una cursa que et creues moltes vegades i quant veïa al Tao lo bé que anava jo m’animava i aixins una estoneta el Javi l’altre jo ens rellevabam i aixins fins arribar a la catifa aquí el circuito pujava i al sentir uns espectadors que faltaban 4 kms. dic dons ara faré una serie, no acavaba mai al final baixab a una miqueta, pero no podia apretar més al final vaig un temps de 1h. 28’ 10” i el Javi va entrar tot seguit i després el Jordi.

Fel-licitar al Javi per el “carretón” que va fer i al Jordi cada cop afina més i sobretot al Tao cada cursa que fa bat la seva marca, es la revelación de la temporada, Tao seguéis aixins .

I ja esta ah, m’oblidava vaig quedar 1er. de la categoria i tinc trofeig.

Francesc.

karles 6 dijo...

Que tal campeones,ya veo que al final me vais a poner hasta rojo.
La carrera me fue bien o mejor dicho muy bien buenas sensaciones y aunque creo que me falto un poquito a partir del 14 porque baje un poco el ritmo,aunque hay que pensar que era un poco de subida.Es una cursa muy muy recomendable,porque es de esas que te encuentras con todos los corredores,amigos y compañeros y eso te ayuda ,al menos a mi.
Bueno espero seguir en esta linea porque me encuentro bien.
Solo me queda mandar un saludo al Oli y a su mujer porque lo primero es lo primero, y espero escuchar ese sondo tan peculiar en las próximas cursas.
Al Javi solo le queda creerselo que puede hacerlo,estoy convencido que le falta un empujon.
A "Paco"que le voy a decir,un fenómeno,solo le queda por conseguir un trofeo en la marato de Barcelona y este año debe intentarlo.
Jordi,animate y debes hacer la maratón tu progresión va muy bien.
Bueno no me enrollo más y felicidades a todos.
Un saludo.(tao)
El camino se hace al andar.¿o es al correr?lo que importa es hacer camino

Oliver dijo...

Hola Señoritas,

bueno al fin encuentro tiempo, para escribir unas lineas.

Enhorabuena a toda la expedicion Comekm, habeis hecho todos a vuestro nivel un tiempazo.

Me encontre a la Mari por la mañana, con perdon "vomitando" y decidi quedarme en casa, por si tuviesemos que ir a urgencias, aunque luego se encontro ya antes del medio dia bien y en general esta muy bien dado el estado avanzado del embarazo.

Mencion especial a Tao por encontrarse cerano a mi o no tan cercano.
Me dejaste nuevamente sorprendido en esta cursa, estas teniendo una progresion brutal.
De momento me has adelantado y estas un peldaño por encima.
Me costara muchisimo y si es que llego algun dia a registrar estos tiempazos que marcas.
Eres un crack, a seguir asi.

Besitos y viva el ComeKM!

Oliver